خاستگاه سیر معنوی انسان به سوی کمال


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 80
بازدید کل : 135165
تعداد مطالب : 143
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



پخش زنده حرم
زیارت عاشورا

Music Code By: AvA

آپلود عکس رایگان

السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

fal01 ابزار فال حافظ
فال حافظ

مشاهده و دریافت کد

http://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.com
http://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.com
http://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.com
http://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.comhttp://www.abzarblog.com
ساخت لوگو

 



مذهب آن بعد ماوراء الطبیعه و فرا زمینی انسان ها است. درطول تاریخ ، بشر همواره سعی نموده است پاسخی برای سوالات این بعد زندگی خود بیابد.124000 پیامبر و مردان نیک بیشمار از قله رفیع آسمان به زمین آمده اند  تا در جهت یابی و یافتن راه صحیح به انسان ها کمک نمایند.

سیر اندیشه دینی در ازمنه پیش از تاریخ که بشر فهم کمی نسبت به آسمان ها ، خداوند و موجودات آسمانی داشته و ترس از این موجودات ،موهومات زیادی برایشان ایجاد نموده بود ، و بدلیل نقص فهمشان از عالم تجریدی به بت پرستی روی می آورده اند تا حال حاضر که کمتر انسانی را روی کره خاکی می توان یافت که یکتا پرست نباشد ، دوره ای طولانی را پشت سرگذاشته است.پیامبرانی که جان و مال و فرزندان خویش را فدای نشر نیکی ها و مبارزه با شرارت های شیطانی نموده اند.آنها حامل پیام خیر و آرامش و آداب اصیل زندگی برای بشریت بوده اند.

اندیشه بشر آنقدر رشد کرد تا پیامبر رحمت و مهربانی ، محمد مصطفی (ص) 14 قرن پیش ، در حالیکه خلاء کمال روح خدایی بشر زمینی ملموس بود ، در سرزمینی که بت پرستی رواج یافته بود و دین ابراهیمی به دست تنی چند از یکتاپرستان محافظت می شد ، ظهور کرد.اسوه مهربانی و مدینه علم آخرین سخنان و رهنمودهای خداوند را برای بشر تشنه حقیقت به ارمغان آورد و معصومین (ع) در نشر و بسط اندیشه های دینی و رفع مشکلات  انسان هایی که به آغوش اسلام آمدند ، همت گماردند و جان خویش را در طبق اخلاص گذاشتند.

آخرین دین و آخرین پیامبر ، برای این که دیگر بشر عالم تجریدی را درک می کرد. کائنات ، بهشت و جهنم ، فرشتگان و عالم بالا را می فهمید. علما و بزرگان اسلام متون سنگین دینی را جهت فهم عامه تسهیل نمودند و به جایی رسید که ذکر و یاد خداوند و اندیشه برتر دینی و اخلاقی در زندگی انسانی جاری شد.
و بالاخره اینکه ، خیل عظیمی از متون و اندیشه های دینی به انسان کنونی به ارث رسید.قرآن کریم ، نهج البلاغه ، نهج الفصاحه ، صحیفه سجادیه و احادیث و ادعیه واذکاری که ماندگار هستند و روشنگر راه.ماندگار بدین جهت که سخنانی در ورای زمان هستند. تنها چنین سخنان و نوشته هایی بی زمان می مانند.این متون در هر روزگاری و برای هر قومی مصداق دارد.از حقیقت عالم بالا و از اسرار مکتوم انسان ها سرشارند.قدرت و قوتی برای نیکی ها و بازدارنده ای برای شرارت هایند.




:: بازدید از این مطلب : 721
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : [cb:post_author_name]
ت : [cb:post_create_date]
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان الماسی از جنس آفتاب و آدرس almaseaftab.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com